Scuba diving – beneficiile scufundărilor

8 minute citite
53 vizualizări

Prima regulă pe care o înveți la școala de scufundări este să nu-ți ții respirația sub apă. Acest lucru poate duce la tot felul de complicații periculoase, chiar la moarte.

Scufundările nu sunt la fel de obositoare ca alte sporturi, dar trebuie să aveți o condiție fizică suficientă pentru înotul lung la suprafață și pentru a căra echipamente grele. Faptul de a nu fi în formă fizică poate duce la suprasolicitare, ceea ce duce la inhalarea mai mult aer și așa mai departe, un efect de bulgăre de zăpadă de probleme.

Siguranță

Multe creaturi marine sunt fragile, necesitând îngrijirea și protecția celor care se scufundă. Coralii pot fi țepoși și ascuțiți, iar unele animale pot mușca. Există, de asemenea, creaturi acvatice veninoase care nu vor ezita să își folosească otrăvurile asupra oamenilor. Toate aceste pericole pot fi evitate evitând să atingi viețuitoarele marine, rămânând într-o limită de adâncime sigură și respectând toate instrucțiunile de scufundare.

O altă regulă de siguranță pe care trebuie să o rețineți este că puteți sta sub apă doar atât timp cât aveți aer în rezervor. Monitorizează-ți întotdeauna consumul de aer și asigură-te că verifici periodic rezerva de aer a colegului tău. Ori de câte ori este posibil, respectați “regula celor trei”, care recomandă să folosiți o treime din aerul pe care îl consumați la dus, o treime la întors și restul ca rezervă de siguranță.

Înainte de o scufundare, este important să faceți o inspecție amănunțită a echipamentului pentru a vă asigura că totul funcționează corect și că nu va funcționa defectuos în caz de urgență. Acest lucru include asigurarea că computerul de scufundare funcționează corect și verificarea rezervoarelor pentru a vedea dacă nu există fisuri sau scurgeri. Dacă nu sunteți sigur cum să efectuați o anumită funcție, cereți ajutorul unui instructor de scufundări.

Este important să evitați să beți înainte de scufundări și să vă abțineți de la fumat cu o zi înainte și cu o zi după fiecare scufundare. Ambele activități pot duce la narcoză cu azot, care interferează cu capacitatea de a gândi clar și face ca organismul dumneavoastră să nu funcționeze la performanțe maxime sub apă.

Nu este posibil să vorbiți în timp ce vă aflați sub apă, așa că este esențial ca atât dvs. cât și partenerul dvs. să învățați toate semnalele manuale necesare înainte de a vă scufunda. Acestea variază de la semnale direcționale până la cele mai importante semnale de siguranță și este important ca amândoi să le înțelegeți bine.

În timpul scufundării, trebuie să vă egalizați întotdeauna urechile și masca atunci când este necesar și să respectați liniile directoare pentru scufundări în siguranță stabilite de instructorul dumneavoastră. Este important să urcați încet și să nu vă ridicați niciodată mai repede decât bulele pe care le creați, deoarece acest lucru poate duce la boala de decompresie. De asemenea, ar trebui să faceți întotdeauna o oprire de siguranță de 3 minute la sfârșitul fiecărei scufundări și opriri mai lungi dacă vă recomandă computerul de scufundare.

Mediu

Mediul care trebuie luat în considerare atunci când faceți scufundări include nu numai mediul marin subacvatic, ci și activitățile care pot avea loc deasupra apei. Scafandrii de agrement tind să se scufunde în mediul marin de mică adâncime, în timp ce scafandrii tehnici și comerciali se pot aventura în ape mai adânci. Mediul înconjurător poate fi influențat de temperatura apei, precum și de orice probleme de siguranță, cum ar fi deteriorarea recifului, viața marină și pericolele recreaționale.

photography of two persons underwater
Photo by Francisco Jesús Navarro Hernández on Unsplash

Mulți scafandri de agrement se bucură de explorarea recifurilor de corali. Acestea sunt ușor de accesat și oferă o mare varietate de specii marine. Recifele de corali se găsesc de obicei în zonele calde, tropicale și sunt o destinație populară de vacanță. Cu toate acestea, ele sunt, de asemenea, predispuse să fie deteriorate de numărul mare de turiști care le vizitează.

Scafandrii pot contribui la protejarea acestor medii delicate, evitând să atingă coralii și raportând orice schimbări observate în viața marină. Atingerea coralului îl poate ucide, în timp ce unele tipuri de corali pot înțepa oamenii. De asemenea, scafandrii pot fi de ajutor reducându-și consumul de aer și evitând să alerge sau să înoate prea repede. Scafandrii agitați sperie viețuitoarele marine și cresc șansele unui accident.

Alte probleme de mediu includ poluarea fonică produsă de ambarcațiuni, distrugerea fundului oceanului și poluarea ecosistemului marin din jur. Scafandrii își pot face partea lor de contribuție aducând sticle de apă reutilizabile și folosind o pungă cu plasă pentru a colecta gunoiul. De asemenea, ei pot alege creme de protecție solară care nu conțin substanțe chimice precum oxibenzona și benzofenona, care sunt dăunătoare pentru corali și alte creaturi marine.

Alte considerente de mediu includ cantitatea de apă necesară pentru scufundare, adâncimea scufundării și dacă scufundarea va avea loc într-o zonă cunoscută ca fiind un loc de cuibărit pentru păsările marine. În plus, unele tipuri de scufundări necesită echipament special sau abilități care pot fi predate doar printr-o instituție profesională. De exemplu, o scufundare în peșteră necesită o pregătire și o certificare specifice pentru a naviga în siguranță. Unele medii pot fi accesate doar cu barca sau necesită o scufundare cu barca vie. Scufundarea cu barca vie este atunci când un grup de scafandri se scufundă de pe o barcă în mișcare, în timp ce echipajul este încă la cârmă.

Aventură

Lumea subacvatică este plină de un tărâm de minuni emoționant și impresionant care te cheamă să fii explorat. Descoperirea frumuseții recifelor de corali, explorarea epavelor și interacțiunea cu viața marină exotică sunt doar câteva dintre multele motive pentru care scufundările sunt o activitate recreativă atât de satisfăcătoare.

În plus, scufundările cu scafandrul oferă, de asemenea, o ocazie excelentă de a călători și de a vizita locuri noi din întreaga lume. Fie că doriți să explorați o insulă izolată din Caraibe, fie că preferați să înotați alături de prădătorii de vârf ai naturii în Botswana, cu siguranță vă așteaptă o aventură.

Scufundarea este un exercițiu cu impact redus care întărește mușchii, crește rezistența și ajută la dezvoltarea flexibilității. Este, de asemenea, un bun antrenament cardiovascular. Lipsa de greutate din apă permite corpului dumneavoastră să ardă mai multe calorii decât în aer, iar mișcarea picioarelor în timp ce vă scufundați promovează o postură bună, ceea ce îmbunătățește echilibrul și stabilitatea.

Scufundările pot fi o modalitate distractivă de a petrece timp cu prietenii sau familia. Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a vă face noi prieteni. Ca urmare a aspectului social, scufundările cu scufundări pot promova sănătatea mentală și bunăstarea emoțională. Studiile au arătat că scufundările cu scafandrul pot ajuta la reducerea stresului, a anxietății și a depresiei și la creșterea stimei de sine. De asemenea, vă poate crește expunerea la vitamina D, care construiește oasele, și poate îmbunătăți calitatea somnului.

În timpul cursului de scufundări, veți învăța să folosiți echipamentul în piscină și veți merge la două scufundări în ape deschise cu un instructor. În timpul acestor scufundări, veți exersa abilități de urgență, cum ar fi scoaterea apei din mască și găsirea regulatorului dacă acesta este scos din poziție. De asemenea, vă veți familiariza cu regulile de scufundare în siguranță, pe care va trebui să le respectați la fiecare scufundare.

În plus, scufundările cu scafandrul vă pot îmbunătăți cunoștințele de geografie și biologie. De asemenea, veți deveni mai conștienți de ecosistemele delicate ale oceanelor, care sunt vitale pentru toate formele de viață de pe Pământ. Ca urmare, s-ar putea să fiți mai înclinat să protejați și să conservați mediul înconjurător. Acest lucru poate avea un impact pozitiv asupra viitorului planetei noastre.

Fitness

Oamenii se apucă de scufundări din mai multe motive; unii vor să vadă recife de corali frumoase, alții se entuziasmează la posibilitatea de a întâlni delfini sau rechini balenă, iar alții savurează șansa de a explora epave antice. Dar, în afară de o experiență distractivă și incitantă, scufundările cu scafandrul oferă multe alte beneficii pozitive care ajută la îmbunătățirea sănătății și bunăstării generale.

Scufundările regulate construiesc mușchi puternici și sănătoși, precum și ard calorii. De fapt, corpul unui scafandru arde mai multe calorii sub apă decât pe uscat, deoarece corpul este forțat să lucreze mai mult împotriva rezistenței apei. Acest lucru face ca scufundările să fie un exercițiu excelent pentru tot corpul, care întărește, tonifică și îmbunătățește flexibilitatea tuturor grupurilor musculare diferite. Acest lucru ajută corpul să mențină o postură echilibrată și reduce leziunile de spate.

De asemenea, scufundările antrenează creierul să fie mai concentrat și mai atent, precum și să îmbunătățească coordonarea tuturor membrelor corpului. Acest lucru se datorează faptului că organismul trebuie să rămână în mod constant în echilibru și să acorde o atenție deosebită mediului înconjurător în timp ce navighează în peisajul marin. În plus, scafandrii trebuie să țină evidența rezervei de aer, ceea ce necesită, de asemenea, un anumit grad de concentrare și vigilență.

Menținerea unui nivel bun de condiție fizică în scufundări crește rezistența scafandrilor, scade consumul de aer și previne boala de decompresie. În plus, faptul de a fi în formă reduce nevoia de echipament de scufundare greu și, prin urmare, economisește costurile de energie. În cele din urmă, un scafandru cu o forță și o condiție fizică mai bune poate să își transporte singur butelia de scufundare, ceea ce reprezintă greutatea minimă pe care o persoană ar trebui să fie capabilă să o transporte pentru a se bucura de scufundări în siguranță.

Respirația în timpul scufundărilor este lentă și profundă, ceea ce ajută la scăderea ritmului cardiac și promovează o stare de calm. Acest lucru este benefic mai ales pentru persoanele cu afecțiuni respiratorii, cum ar fi astmul. De asemenea, ajută la reducerea nivelului de stres, contribuind la creșterea fluxului de oxigen către creier și la îmbunătățirea circulației.

Povestea anterioară

Cum să-ți îmbunătățești tehnica de squash

Povestea următoare

Schiul este un sport popular care este apreciat de oameni de toate vârstele